Hej igen ALLA underbara tjejer som skriver här!
 
Jag har läst igenom era kommentarer. OJ vad jag har missat. Känner mig så hemsk emot er<3 Vad fint ni skriver och grattis till de som lyckats! Jag håller också tummarna för er som fortfarande försöker eller ruvar just nu! Jag kan lova en sak. Ruvartiden kändes såååå lång. Sedanm vips pang bom så är man tydligen i vecka 17. Men i mitt fall beror det säkert mycket på att jag fått må bra hela tiden. Inte haft några som helst besvär. Tänkt emellanåt, är jag ens gravid? Jag känner den där "bubblan" i livmodertrakten, som jag gjort ändå sedan slutet på ruvningen. Den "bubblan" börjar kännas mer och mer. Livmodern antar jag. Jag känner inga sparkar ännu. Känner efter varje dag om jag kan känna något liiiiitet i alla fall. Men icke! Jag är annars i övrigt väldigt lugn. Trodde jag skulle gå och vara skogs orolig hela tiden, men nej, nästan inte en enda gång. Fick en pytte liten blödning för ett par veckor sedan. Det visade sig vara efter ett samlag hihi. Så kan det gå=p Mina symtom är nog inga annorlunda nu mot innan jul. Dessa symtom har jag nu:
 
- Ytterst lite molvärk (kom igår och lite idag). Annars har jag nästan inte känt av detta sedan julen. Varit väldigt lite "smärtor" och värk.
- Brösten är fortfarande ömma. Långt ifrån så tokömma som de var de första 10 veckorna. Bröstvårtorna är också fortfarande ömma, men också långt ifrån den svidande känslan.
Brösten är också knöliga och större! Börjar få lite bristningar undertill, men jag förlikar mig ändå rätt bra med dom.
- Torr som bara den på hela magen och svanken. Smörjer mig med olja och mjukgörande emellanåt. Försöker smörja varje dag, men glömmer av. Så kanske blir varannan, var tredje dag i stället.
- Andfådd! Kondis som en riktigt gammal tant!
- Foglossning som sitter bak vid båda skinkorna, mest på höger sida. Gör ont att vända sig i sängen, men det är än så länge hanterbart.
- Humörsvängningar. Ja, alltså detta är ju svårt. Klart mitt humör är upp och ner, men jag har ett humör i vanliga fall också. Är ganska bestämd av mig. Snäll, men bestämd. Men ja, jag är lite känsligare. Vi säger så;-)
 
Under julen hade jag den värsta tröttheten jag varit med om! Jag blev så glad när den försvann efter julledigheten och när jag var tillbaka på jobbet. Sedan mitten på januari ungefär så känner jag mig ungefär som vanligt annars. Alla på arbetet vet om att jag är gravid. Syns ju nu om inget annat. Bilden nedan är från i lördags (16+0). Byter än så länge vecka varje lördag. Får se vad de säger på RUL den 12 mars. Fick frågan om vi gjort KUB:en och nej vi har inte gjort den. Anledningen varför är mest att vi inte vill skapa onödig oro. Jag kan förklara lite mer om varför i ett annat inlägg. Blev så påverkad av min barnmorska, som jag för övrigt inte alls gillar. Ja det är också ett eget inlägg egentligen...pust! Jag ska berätta om inskrivningen och besöket efter. Jag har inget besök hos barnmorskan förens efter RUL. Då ska jag ringa henne och därefter bokar hon in fler tider. Men jag funderar på att byta. Dock inte så lätt, då jag inte kan åka till annat MVC, men ska höra med den privata vi har här i stan. Dock tror jag inte på att de har en plats för mig. Brukar vara fullt.
 
Jag ska berättar mer om gravidyogan också, men jag sparar det. Detta inlägg blir så himla långt annars. Kan säga så mycket som att det var mysigt! Lite knasigt också. Men jag vänjer mig nog.
 
En liten parantes, som jag också fått en fråga på, om vi planerat något inför bebis ankomst. Vi har inte köpt en enda pryl!! Det trodde jag inte, men jag har kunnat hålla mig. Vi kommer kunna få så mycket av våra släktingar och jag tänkte åka till Ullared och shoppa lite smått och gott i maj med min syster!=) Funderat på vagn har vi gjort. Vi kom fram till att vi i första hand ska kolla på Blocket, men vi har ett krav att den måste få plats i vår lilla bil...det blir ett bekymmer...Hittar vi ingen bra begagnad mindre vagn, får vi undersöka marknaden. Något tips på vagn som passar i en liten Peugeout?
 
Men hörrni! Jag har en del att skriva fler inlägg om som jag ligger lite efter i. Men har ni frågor till mig så ställ dom så svarar jag i ett inlägg! Många undrar säkert mycket nu? Om ni inte fått svar genom mina uppdateringar.
 
Stor kram till varenda en av er därute i Sverige som är så otroligt ödmjuka, omtänksamma och så fina! (mot mig och varandra här i kommentarsfälten). TACK!
 
P.s. Jag tycker väldigt mycket om att ni tjejer funnit varandra genom bloggen och skriver till varandra som i ett forum. Det är jättekul! Haha förstår att det blev jobbigt att scrolla där ett tag bland alla kommentarer för oj herregud vad ni varit aktiva. Till min glädje, och förvåning. Jag känner mig jätte dum som varit så frånvarande. Jag inser nog att ett sådant här forum, en sådan här blogg, betyder mycket. NI betyder mycket!

16 kommentarer

Sofia

25 Feb 2015 20:17

Åååå va underbart att få höra ifrån dig.. Och att du bryr dig så om dina läsare... Har saknat din inlägg och det gör mig så glad att det går bra i gradviditeten😘 kramar Sofia

Svar: tack!! ❤
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Mia L

25 Feb 2015 21:14

Haha jag går också på gravidyoga... Och är inte en van yogi så det är ju spännande varje torsdag vad man ska hitta på på yogan! ;) kul att se din mage!!!! Men fick mig att inse att jag nog måste ha en väldigt liten mage då den är typ som din... Fast 11 veckor äldre!!! Men jag är iofs 180 cm lång så tror jag "drar ut" magen lite :)
Vad himla trist du inte trivs med din BM!!! :( det är så viktigt (tycker jag iaf) att man känner sig trygg med den som ska guida en fram till förlossningen!!!
JÄTTE KUL att du är back in business på bloggen iaf! Som sagt har vi andra hållt igång i din frånvaro! ;)

Svar: haha ja jag blir nästan orolig för vad som kommer nästa gång=p nädä, det är faktiskt mysigt också med gravidyogan.
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Mia L

25 Feb 2015 21:17

... Och angående sparkar så har jag moderkakan i framvägg så kände inte lilleman förrän exakt 21+0 så oroa dig inte eller tänk för mkt på det! Sparkarna kommer när de kommer :)

Svar: Jag kanske fortfarande är svullen? Men i ärlighetens namn så ligger det en pizza i den magen också haha. man ska väl egentligen fota på morgonen. Men jag hade en liten mage innan vi blev gravida. har aldrig varit sådär platt och hård om du förstår. Men du bebis kanske ligger längre bak än min? nä, jag är beredd att inte känns några sparkar förens om ett par veckor, men vill så gärna komma till nästa fas=)
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Emmet86

25 Feb 2015 21:29

Mys att höra, åh vad jag drömmer mig bort. RD1 är snart till ända. Tyvärr bröt världens förkyldning ut igår också, så har knappast tänkt på det idag. Doktorn sa dock att sjukdom inte skulle påverka utfallet, men nojar ändå att jag "sumpat" chansen nu när jag tänker till. Åh, ni är duktiga som hållt er :) Jag o sambon var faktiskt inne på Kappahl efter insättning och pekade på varsitt plagg, "de ska vi köpa om det blir nåt" hehe. Tredje gången gillt, jag hoppas det gäller för oss!

Svar: Men jag tycker absolut ni ska köpa plaggen när ni får ert plus! det är ju väldigt skönt med något symboliskt om inget annat. Vi har ett par strumpor än så länge vi fått hehe. kollar på dom emellanåt❤ tredje gången gillt, JA! =)❤
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Karin

26 Feb 2015 00:36

Vilken fin mage! :) en sån vill man ju ha ( snart!) väntar otåligt på min tur nu känner jag... Emmet86 lycka till nu med ruvningen, känner du dig ok? Gravidyoga låter avslappnat och skönt :) som sagt man längtar tills att få uppleva allt detta! Tack för bra blogg och forum! Forumet betyder mycket, att utbyta tankar med andra som är/ varit i samma situation <3 kram på er

Svar: Tack! Men man fattar fortfarande inte att det ligger någon däri! fortfarande rätt overkligt. Kanske inte blir verkligt förens efter rul kan jag tänka mig. tänkte skriva lite om den gravid yogan jag går hos sen. är faktiskt väldigt mysigt. nu har jag iof bara gått en gång, men det var ändå en övervägande positiv upplevelse. jag har liksom inte unnat mig så mycket annat, så detta tänkte jag blir perfekt.
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Emmet86

26 Feb 2015 07:34

Karin: tack för att du frågar. Just nu känner jag mig ok, är ju bara rd2 och jag ligger helt däckad hemma pga en dunderförkyldning. Så har inte tänkt så mycket än. Men innan insättning och även nu är
Jag väldigt pirrig, skräckslagen. Har ju redan misslyckats två ggr o efter andra försöket så kändes det som världen brakade samman...så jag kommer vara galet nervös från bim...förra gången kom mensen två dagar innan testdag.

Emmet86

26 Feb 2015 07:35

Hur går det för dig Karin?

Karin

28 Feb 2015 10:08

Emmet86: tänker på dig, håller tummarna. När ungefär tänker du testa denna gång? Jag/ vi har fått en ny planering ( skrev det på iväntanpåettsyskon bloggen med tror jag) känns skönt att fått ny planering att förhålla sig till! Pga mkt folk på kliniken, kö som det lätt blir i offentliga ivf... ( bara att acceptera) så är planen nu: v 17 start med spray och antagligen två v ( det är minimum), v 19 sprut start och sen ägguttag v 21, dvs i maj. Om det inte varit kö hade jag kunnat starta sprutor på CD 21 denna mens men eftersom det är kl hade jag då fått spraya jätte länge, och det vill jag ju helst slippa. Har läkartid över tel 19 mars så får väl recept och info då. Förutsätter långa protokollet det är det kliniken gjort en grov planering utifrån. Fick ju bra resultat på det sist, så hoppas även denna gång!

Emmet86

28 Feb 2015 10:34

Karin: måste kännas surt att behöva vänta så...vi har ju hittills bara gjort privata försök och då är det inga problem att starta nät man vill..jag är på rd4 idag och testdag är på rd13, nästa måndag. Om mensen inte kommer innan kommer vi dock att testa senast på söndag. Förra gången kom ju. Mensen två dagar innan testdag och jag har bim på torsdag, så det kommer vara väldigt jobbiga dagar...men ser fram emot vår inbokade semester, åker om 4v..har ni också bokat en resa nu som du skrev? Kram och tack för att du frågar!

Emmet86

02 Mar 2015 10:15

Aah, håller på att bli galen! Detta tredje försök går sååå lååångsamt. Bara RD6 idag. Och inte kan jag tjuvtesta heller, eftersom Ovitrellesprutan kan ge falskt positivt upp till 10 dagar.

Svar: åhh jag vet! Det går så sakta, men dagarna går iaf!=) hade du tänkt tjuvtesta?
vagentillmammaochpappa.blogg.se

M

02 Mar 2015 20:10

Emmet86, det är väl en blasto du ruvar på den här gången? Då måste det snart gått 10 dagar sen du tog sprutan? Jag testade positivt på rd8 med en blasto:)

Emmet86

02 Mar 2015 20:16

M: Japp, det är en blasto den här gången! Sista sprutan tog jag på insättningsdagen, så 10 dagar är ju först på rd10. Så på fredag. Hade tänkt tjuvtesta på lördag morgon, två dagar innan testdag, om inte mensen kommer. Men frågan är om jag kan hålla mig. Är ju tredje försöket och man vill ju bara veta NU!

Svar: Du testar om det känns rätt. är hoppfull. blasto är ju större chans❤ önskar jag kunde spola fram dagarna för dig!
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Emmet86

03 Mar 2015 09:15

Hade gärna testat idag, men sambon vill inte och vi har bestämt att vi ska testa ihop. Men händer inget innan, så testar vi på lördag på RD11. Väntan dit känns väldigt lång. I vanliga fall är ju fyra dagar inget, men nu...
Hur är det med dig bloggerskan?

Svar: det är skapligt. har ont i fogarna om mått illa idag. känner att orken just nu inte är den bästa hehe
vagentillmammaochpappa.blogg.se

M

03 Mar 2015 13:57

Jaha tog du otrivelle så sent som insättningensdagen. Jag tog min ca 5 dagar innan insättning för att matcha ägglossning och sen fick jag vänta 5 dagar eftersom det var en blasto vi satte in. Men de gör säkert olika på olika kliniker.
Håller tummarna att de visar ett fint plus när du testar:)

M

03 Mar 2015 13:57

Jaha tog du otrivelle så sent som insättningensdagen. Jag tog min ca 5 dagar innan insättning för att matcha ägglossning och sen fick jag vänta 5 dagar eftersom det var en blasto vi satte in. Men de gör säkert olika på olika kliniker.
Håller tummarna att de visar ett fint plus när du testar:)

Emmet86

03 Mar 2015 15:18

M: Jag tog Ovitrelle tre gånger den här gången. Först den 17/2 för att simulera ÄL (som jag då skulle få den 19/2). Spruta två togs den 21/2 och den tredje den 24/2 som var insättningsdag. Så på d11 har det gått 10 dagar sedan sprutan,så om den jädra mensen inte dykt upp då så testar vi då....fyra dagar kvar...så jobbig väntan.

Kommentera

Publiceras ej