Hej alla härliga tjejer! 

Det är otroligt kul och underhållande med era kommentarer! I veckan som kommer har vi några som ska testa. Så spännande. Håller allt jag har för er. Vore sååå kul att följas åt allihopa❤

I natt vaknade jag av mensvärk. Lite kraftigare än jag brukar. Mensvärken kommer lite när det vill. Inte ihållande. Kanske inte ens har det någon dag. Så mensvärken i natt var lite läskig, men inte så jag behövde Alvedon. Tror inte det var någon fara. Det är väl ni som livmodern ska bli stor som en apelsin så det lär ju växa en del. Men under dagen idag har jag inte haft någon mensvärk. Har bara värk lite just i, vad som känns, mitten av livmodern. Främst när jag anstränger mig såsom städar. I skrivande stund känns det lite när jag sitter, vid naveltraken. Stickningar då och då. Jag trodde att man skulle ha mensvärk känsla hela tiden i början. Men så är det inte. Olika känslor med molande och värk upplever jag. Aldrig något som gör ont eller så. Jag nämnde igår att brösten börjar göra sjuuukt ont igen. De beskrivs bäst som två sår, om jag "drar" brösten åt sidorna. Annars mår jag bra. Bebis är fortfarande snäll mot mig. Känns som en tidsfråga innan jag får något mer obehagligt symptom hehe. Eller inte. 

3:dje advent idag. Tiden går sååå fort. Bara 10 dagar kvar till julafton och 9 dagar innan vi åker till sälen. Kommer nog inte att åka skidor. Vad tycker ni? Känns inte så smart OM jag ramlar. Fy! Skulle aldrig förlåta mig själv. 

3 kommentarer

Karin

15 Dec 2014 11:32

Jag tror inte det är någon fara med skidåkning? Kolla med en BM om du är osäker.... Inte så tidigt i en grav utan nog mer slutet kan jag tänka mig.... Men man kanske inte ska ta det tuffaste backarna. Härligt att höra att det fortfarande känns bra! :) tänk vad häftigt att det lyckades på första IVF försöket för dig/ er.

Svar: Ja jag ska fråga henne på måndag. Ja det känns väldigt roligt. Längtar massor nu till måndag😊❤ Hoppas hoppas allt ser och låter bra!
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Karin

15 Dec 2014 11:33

Appråpå värk känslan tror jag det är vanligt att den kommer och går? I af fr två vänner som varit gravida ( även när jag var gravid själv i vintras/ våras vill jag minnas)

Emmet86

15 Dec 2014 12:49

Jag skulle inte avstå från skidor, men inte åka de svåraste backarna. Jag tror bebisen är väl inbäddad i magen så tidigt. Om vårt embryo lever är jag i v 4 nu (3+5) och jag tränar ju som vanligt 2 ggr i veckan. Däremot tar jag inte alls i som förut och jag tar lägre motstånd på allt. Jag har ju testdag först på söndag så vill inte riskera något!

Svar: är rädd för att ramla och slå mig. känns som risken för missfall inte skulle vara mindre. Men det är den kanske. måste diskutera detta på måndag. för vad ska jag göra när de andra är ute och har skoj=p
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej