Är det fler som går på julledigt idag? Eller imorrn? Kanske till och med nästa vecka? Jag är ledig fram till 7 januari och det är så skönt!
 
Illamåendet har jag inte känt av idag. Men, jag ska inte ropa hej riktigt än😊 
Idag har jag haft en del mensvärk och att det gör ont i vänster äggstock, känns det som. Antar att det är ligamenten som töjs, efter lite (mycket ) googlande. Något som jag märkt, eller egentligen min sambo som tog reda på det, är att jag är mer känslig för mjölksocker nu som gravid. Får sådan magknip och måste rusa till toan! Tydligen inte helt ovanligt. Vi ska laga pannkakor sen på laktosfri mjölk för att se hur magen reagerar. 
 
Sover ett tag efter jobbet. Trött! Sedan är jag väl skapligt pigg. Eller nej, det är jag ju inte😄 Kan somna om utan problem. 
 
Jag trivs bra med hur kroppen ter sig. Känner mig mindre orolig för den sjukt spännande dagen på MÅNDAG! Dert tidiga ultraljudet närmar sig och det tycker vi ska bli såå kul. Igår när vi pratade sa vi till varandra att det firtfarande känns väldigt overkligt. Vi är nog, fast vi inte vill, kvar i göra barn bubblan. Vi är ju så vana att misslyckas att detta lyckande inte riktig satt sig i våra hjärnor. Fler som känner igen sig? Vi sa det att på måndag när vi faktiskt kan SE så kanske det gpr upp för oss. Den enda gången det kändes på riktigt för oss är när vi fick presenten från min vän med bebissockarna. Vi kanske ska ta fram sockarna och titta på dom emellanåt❤️ Vi känner oss lugna och sjukt redo för detta! Jag hoppas att ultraljudet får oss att förstp vad som pågår. 
 
 

9 kommentarer

Längtan

18 Dec 2014 20:28

Man förstår knappt ändå ;) fast än att man ser det lilla hjärtat slå på skärmen ;) men det är en helt magisk känsla! <3. Vilken vecka kommer du att vara i på måndag? Ibland kan dom små gömma sig vid tidiga ul ;) ( egen erfarenhet).;). Vi gjorde ett tidigt vul med min dotter..och även med vår första dotter vi förlorade. Tror det var i v7 eller 8. Men båda dom tidiga vul så såg dom bara en tom fostersäck och inget hjärta. Men min kompis lugnade mig att det säkert bara var en spökbebis som ville gömma sig ;) å mkt riktigt. Vi fick vänta några veckor å nästa gång så såg vi hjärtat. Men väntan där var enormt jobbig och jag tror jag var å lämnade blodprov för att se att hcg:t ökade i vår första graviditet. Så vill bara lugna dig om dom bara skulle se en tom fostersäck på måndag. Dom kan gömma dig ;) stor kram!!

Svar: jag hoppas att det iaf blir liiite verkligt för oss=) längtar=)
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Emmet86

18 Dec 2014 21:48

Vad skönt att ha så långledigt! Jag jobbar både imorgon och på måndag. Men sen är jag ledig den 23-29 december, och därefter blir det en arbetsdag innan det blir två dagar ledigt pga nyåret, då de allra flesta ju är lediga. Så jag klagar inte!
Vi har ju testdag dagen innan ert UL. Om embryot lever är jag i vecka 5 nu enligt min app, och på vår klinik tror jag de gör UL vecka 8 eller 9. Är ju såklart supernervös och pirrig nu inför söndag. Idag är RD13 så nu börjar det verkligen bli otåligt.

Emmet86

19 Dec 2014 08:48

Herregud. RD14 idag. Senast på söndag vet vi. Jag är så pirrig!

Svar: förstår det! herregud så pirrigt. dagen innan och samma dag är sjukt pirrig. Fattar inte att man inte kryper ur sitt eget skinn=p känns väldigt bra att din mens inte kommit. Men skulle du tjuvtesta imorgon?
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Emmet86

19 Dec 2014 09:16

Bloggerskan: Ja, vi kanske tjuvtestar imorn. Eftersom jag och sambon bestämt att testa tillsammans så måste jag få med honom på det bara. Han har sagt kanske med ett finurligt leende. Vi vet ju att min mens hoppar och att den bara kan vara sen, så ju senare vi testar desto säkrare test har vi tänkt. Nu är jag på jobbet och har fullt upp och ikväll ska vi på middag och Hobbit-filmen, så hoppas skingra tankarna lite iaf!

Svar: då väntar jag med spänning=) ha en fantastiskt dag och vad kul med bio=D
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Sofi

19 Dec 2014 11:48

Usch här är det mest jobbigt... Är på ruvardag 6/7 (beroende på hur vi räknar) och imorse kom en liten lite rosa flytning (förlåt för info..) men det krossar mig. Det var så det började de andra gånger, när det inte gick. Men har samtidigt ömma bröst, hugg och stick i magen, mellanåt känns det som jag har håll i sidan... Vet inte hur jag ska tänka. Ska jobba hela helgen och då är även mensen beräknad. Detta är sjukt jobbigt... Pepptalk någon? =P ❤️

Svar: jag hade precis sådär! fick också bruna efter ett par dagar. Kom från till att antingen nid blödning, eller/senare var pga känsliga slemhinnor pga graviditet. väldigt vanligt och anvöder du lutinusstaven så gör den att det blir så med. blev också deppad först, men så länge det inte var färskt blod kände jag mig lugn. kram!
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Sofi

19 Dec 2014 15:09

Tack för ditt svar! Ja jag vet egentligen allt detta, men så fort man ser minsta lilla så rasar man... Åh de är så jobbigt. Men de har inte kommit mer, så vi får se och hålla tummarna för en nidis! Jag tar inte lutinusstavar, så det är det inte, men det kan vara så mycket annat som du med skriver :) det är ovissheten som är jobbigast bara! Men tänker på samma sätt, så länge inte färskt blod kommer... Tredje gången gillt nu! Håll tummarna 🙈 dagarna går sakta.. Snart är det äntligen dax för ert UL ju! Så härligt! :) ha en skön helg, jag ska försöka hålla huvudet ovanför ytan! Puh.. Kram!

Svar: första gången är sjukt jobbig för man vet liksom inte om det ska vara så eller inte. Jag fick en känsla i kroppen efter några dagar att dessa rosa flytningar var ett positivt tecken. något jag aaaaaldrig haft innan. blev lite rädd för det torkade bruna, men som sagt så länge det inte är färskt blod. Men färskt blod kan ju också betyda något bra. det så så jobbigt det där med att vänta!
vagentillmammaochpappa.blogg.se

m a r i a

19 Dec 2014 17:26

pirrigt med ultraljud! för min del tyckte jag inte att det blev så mycket mera verkligt för det... har lite svårt att fatta vad som händer i kroppen...
jag hade världens kramper både här och var i magen i början när det började töja sig och dra, gick bara och pustade och djupandades här hemma. det gick över ett par veckor men nu känns det som att det är tillbaka, det fortsätter väl töjas gissar jag.
lycka till på måndag och hoppas ni njuter av julledigheten! blir ju en spännande jul för era nära och kära :)

Emmet86

20 Dec 2014 09:41

Rd 15. Imorgon är det testdag. Vi har bestämt oss för att vänta ut tiden. Känner mig lugn just nu.

Svar: låter bra det! äntligen får du snart testa❤ hoppas det blir positivt!!
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Mia

20 Dec 2014 11:56

Håller med Maria.. Man förstår inte att man har en bebis i magen trots ultraljud! Eller jo för en kort kort stund när man ser den där lilla fläcken som slår snabbt och är början på ett litet hjärta.. Men sen när man går därifrån är det overkligt igen! Visst man har några svartvita bilder men det är ändå snudd på omöjligt att greppa! Vi har vårt RUL om 9 dagar.. Blir tredje gången vi får "hälsa" på vår lill*! Längtar! Kan också berätta det att jag och min kille knöt ihop säcken igår och la allt tråkigt vi vart med om bakom oss och GIFTE OSS !!!!!!! Så nu är mitt älskade barns pappa min äkta man!!!! Är så lycklig just nu!!! 💗 jag önskar alla ivf-kämpar samma tur vi haft och smma glädje vi känner nu!

Svar: GRATTIS!! fantastisk dag! vad kul=) ska bli kul hur det ser ut på ul. Går in i vecka 8 idag=)
vagentillmammaochpappa.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej